Fără categorie

Generatia cu capul plecat.

Observ din ce in ce mai mult interes fata de acest subiect. Generatiile Y si Z sunt  reprezentate de tehnologie. Copiii din ziua de azi au acces la calculator, laptop, smartphone, tableta, etc.

Totul este pe rapid acum. Imi amintesc vacantele din copilarie….. pareau atat de lungi, la bunici. Distractia noastra era „Baba oarba”, „Tara-tara, vrem ostasi”, „1,2,3 la perete stai!”, „Ratele si vanatorii”. Acum vad copii, mai mici sau mai mari, plictisiti si tolaniti cu telefonul sau tableta in mana. E mai interesant sa hranesti o mata virtuala decat sa mangai una vie? E mai cool sa machiezi o papusa zombie pe tableta decat sa imbraci si dezbraci o papusa reala?

Fii-mia are tableta, si acces limitat la televizor si telefon. Are si carti si jucarii. Se uita si la Mica Sirena, Bambi si Sofia I. Ne jucam cu nisipul kinetic, gatim impreuna, citim, facem schimb de roluri. Ne jucam cu toate si de toate. Are si un bonus – una bucata fratior dornic de joaca non stop. De cand a venit vremea buna stam mai mult pe afara. Se joaca cu prietenele ei jocurile copilariei mele.

Nu mai are rost sa mentionez sutele de studii care arata cat de nociv este televizorul. O stim cu totii, dar mai calcam stramb. Unii.

Am vazut mai demult mesajul „Regarde le ciel” (Priveste cerul). Si mi-a placut. Sotul meu spune ca imi place pentru ca este in limba franceza. O fi si asta, nu stiu ce sa zic. Ideea in sine imi place mult. Ma uit adesea cu Sof pe cer si ne aratam diversele forme de nori. Intotdeauna este amuzant.

Ceea ce vreau eu sa subliniez este ca sunt activitati muuuuuult mai interesante si mai educative decat jucatul pe tableta sau privitul la televizor. Nuv lasati copiii sa devina o cifra in acele statistici.

Haideti afara, la soare, la distractie!

Sunt curioasa cum va distrati voi?

Si nu uita, priveste cerul!

Foto

2 thoughts on “Generatia cu capul plecat.”

  1. Foarte adevarat! Noi avem norocul sa stam la casa si profitam la maxim de asta…asa ca piciul meu(21 luni) cum deschide ochii incepe ..”megem apala”, megem apala”…pe mami o ”ajuta” la gradina (”pacem tebuta”), cu tati joaca fotbal…e foarte distractiv cum alearga dupa pisica, gaini, cum vb cu ele…prefer sa vada „pe viu” toate animalutele, decat sa stea cu ochii la tv la desene animate…Sper sa aiba o copilarie adevarata, nu una virtuala….Mami, imi place mult ce scrii, asa ca mai astept noutati !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

