Mancare

Ce sa mai fac de mancare?

Mi-as dori sa castig la loto sa am Bucatar. Sa-si stoarca el creierii toata ziulica ce sa faca de mancare. Ceeee faaain ar fi!

Gatesc. Des. Cu Sofia e mai usor – mananca doua mese si o gustare la gradinita. Cu piciul e mai greu, el fiind acasa. Imi place sa gatesc, dar nu ma relaxeaza. Am auzit muuuulte mamici spunand ca se relaxeaza cand gatesc. Va invidiez dragi mamicute!

Problemele incep cand zic: ce sa va mai fac de mancare? Copiii ar manca supa cu taitei toata ziua, sotul meu sarmale iar eu….ciorbe. Saptamanal gatesc spanac, peste, paste, ciorbe si supe! Daca nu gasesc vita de la sursa mamei mele, nu cumpar.

Pastele sunt preferatele tuturor. Bineinteles ca fiecare le vrea….altfel! Credeati ca scap asa usor? Here’s my top 3!

  • Farfalle cu branzeturi felurite (pentru adulti*)

Pastele sunt fierte al dente, cu sare, ca la carte, easy! Separat fac sosul magic. E un fel de sos bechamel (unt, faina in cantitati egale si putin cu lapte). Eu pun mai mult lapte, pana ajunge la consistenta unui lapte covasit/batut. Apoi adaug  branza. De burduf, cheddar, cu mucegai, parmezan, you name it! De regula am in frigider burduf si branza cu mucegai. Cheddar si parmezan mai rar.

Separat calesc un fir zdravan, ardelenesc de ceapa verde si alaturi intra in hora, baconul. Puteti pune si pancetta, sunca sau muschi file. Ce va place. Mie imi place bacon-ul. Daca lasa prea multa grasime, scot baconul separat pe un servet de hartie, apoi adaug ceapa verde.

Dupa toate astea ung tava cu putin unt, rastorn pastele, torn sosul bogat si presar amestecul de bacon si ceapa si amestec intreg maglavaisul salivand ca la un experiment de-al lui Pavlov. Deasupra mai pun putina branza cu mucegai, presar putin parmezan si putin pesmet cu ierburi. Dau la cuptor la 180 grade pentru 20-25 minute. Delicios!

* copiilor sub patru ani nu le este recomandat consumul de branzeturi cu mucegai. Si nici nu cred ca le place, sincera sa fiu! (eu le-am dat sa guste, s-au strambat mai ceva ca la dentist).

  • Penne cu peste

Sosul asta imi iese bestial. Mie imi place. Doar eu le mananc si piciul. Sotul meu si fii-mia nu mananca peste. Deloc.

Eu folosesc: o ceapa potrivita, un morcov, doi catei de usturoi, cimbru, oregano, vin alb, suc de rosii proaspete (cand se poate, altfel bulion facut de mama) sare, piper. Am renuntat la ardeiul iute de cand mananca si piciul.

Calesc ceapa, morcovul si un catel de usturoi in putin ulei, adaug putina apa sa se inmoaie ceapa si morcovul. Pun pestele (ton din conserva – ala de la Lidl in borcan e bestial) bulionul si putin vin. Las sa dea in clocot apoi las focul incet. Mai pun inca un catel de usturoi, condimentele si las sa fiarba pana a scazut sosul suficient. Mie imi plac  pastele in sos, sa imi fac de cap . Dar de cele mai multe ori pun sos peste paste in farfurie si un dram de parmezan proaspat ras. Deja salivez! Sa va spun ca rece e si mai bun?

  • Pastele copilariei

Acestea din urma sunt ale Sofiei. Cum nu manaca nici branza nici peste, acestea sunt preferatele ei.

Pentru acest fel folosesc fie fusili, fie spaghetti (dintr-alea integrale). Am nevoie de :nuca macinata, putin zahar (eu o fentez la zahar ca fotbalistii nostri), dulceata de casa si pesmet.

Pun pesmetul la calit in putin ulei de cocos. Arunc tot acolo pastele si amestec cu pofta. O las pe Sofia sa  termine singura dish-ul, cum ar zice un chef. Isi pune nuca macinata/bucati si cateva  o lingurita de gem de capsuni facut de mama ( sau fructe prospete in sezon). E liniste pana termina tot din farfurie.

Abia astept sa imi spuneti retetele vostre preferate. Musai sa fie simple!

Pam-pam!

Foto

Etichetat

8 gânduri despre „Ce sa mai fac de mancare?”

  1. Inainte de raceala crunta, incepusem sa folosesc site-ul BBC Good Food din UK . Introduci in search ingredientul care te intereseaza sa il folosesti si apoi poti sa aplici multiple filtre: de la timpul cat dureaza prepararea pana la nivelul abilitatilor personale 🙂 Give it a try!
    Inspiratie si pofta de gatit inca nu am redobandit si ma mentin majoritar pe salate si mancare din oras. Burger Fest in week-end? 😀

    Apreciat de 1 persoană

  2. Acum ca e aproape vara, saganaki.Rosii, ardei gras, ceapa, taiate rondele si puse in boluri termorezistente in starturi, branza cubulete, daca vrei carne si ea cubulete dar preparata putin inainte, masline, ulei de masline, sare, oregano, piper si deasupra cascaval, mozzarela, ceva ce gratineaza, la cuptor 15-20 de minute. Succes garantat PS Ia mai mult sa scrii reteta decat sa o faci 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. asta-i vesnica mea durere. Ce sa gatesc – mai ales ca nu-mi place deloc 😦 Daca as castiga la loto, clar, mi-as lua bucatar la casa :)))))) Sau l-as scoate pe sotul’ la pensie si l-as pune in bucatarie, ca e foarte talentat!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

