concediu, sfaturi, vara

Cum sa ai un concediu reusit.

Perioada estivala ne imbratiseaza. Pana la sufocare daca ne luam dupa temperaturile de afara. Cuvantul „concediu” este pe buzele tuturor, un fel de laitmotiv, if you like.

Numai cand ma gandesc la concediu deja am o mie de idei in cap, planuri, liste, griji, bagaje, chestii uitate, sperante, poze nereusite de neuitat. Peste tot gasesti liste de concediu, sfaturi, povete, to-do lists, etc. Idei folositoare la tot pasul. Ceea ce este important este sa sa filtrezi ceea ce ai tu nevoie.

Noi nu am mai avut concediu de vreo 4 ani. Asa ne trebuie daca am facut copii :). Glumeam. Nu copiii ne-au impiedicat, logic. Cu Sofia am fost in concediu la mare cand avea 9 luni. Si a fost perfect. Speram ca si anul acesta sa fie….placut. Acum avem doi copii, muuulte bagaje si o groza de emotii. Abia asteptam.

Va dati seama ca am rascolit netul pentru informatii. Incepand de la perioada propice pana la temperaturi, lotiuni de plaja, mancare, etc. Eu mi-am facut deja lista. Cu asemenea emotii mi-e frica sa nu uit ceva. Sa va spun cum am facut?

Buuun, sa incepem. In primul rand am luat o gura de aer in piept, un pix si o foaie. Voi puteti face lista in word daca o ardeti la job 🙂 . Eu prefer sa imi impart lista pentru are persoana in parte. Apoi pe categorii: accesorii, plaja, mancare, timp liber, medicamente. Poate lua ceva timp, dar nu e foarte greu. Nu plec des de acasa, deci imi place sa fac bagaje. Bagajul nostru contine intotdeauna doar lucruri pe care o sa le folosim, in functie de numarul de zile petrecute departe de casa.

Un concediu reusit este acela in care faci ceea ce ti-ai propus: sa vizitezi non-stop, sa faci cumparaturi, sa te relaxezi, sa le imbini. Totul fara incidente majore care sa iti dea peste cap zilele mult asteptate. Cum sa ai un concediu reusit? Iata:

  • constientizeaza-ti bugetul.
  • planifica din timp. Vrei timp liber, cauta idei cum sa petreci timpul liber in acea locatie si zonele limitrofe. E mai usor si nu pierzi…timpul.
  • daca pleci intr-o destinatie pentru prima data cumpara un ghid. Acolo gasesti harti, idei, preturi si multe informatii utile.
  • pregateste bagajul cu cap. Evita (mai ales in calatoria cu avionul) sa iei cu tine lucruri nefolositoare.
  • mai e nevoie sa spun ca e de preferat sa faci o rezervare inainte? Nu cred.
  • asteptarile sa fie pe masura. Daca ai ales sa rezervi camera la un hotel de 2 stele nu te astepta sa ai o camera luxoasa ca la 4 sau 5 stele.
  • un operator turistic din Marea Britanie a realizat un studiu despre cel mai reusit concediu. La 34 de ani se pare ca ar fi perioada excelenta pentru concediul perfect (mai ales in familie). Putem iesi din tipare totusi :).
  • banal sau nu dar…nu uita de cererea de concediu. E aiurea sa suni din concediu sa rogi colegul de la corespondenta sa completeze cererea in locul tau.
  • rsafatati-va un pic, doar e concediu!
  • anunta un vecin de incredere sa mai treaca pe la tine pe acasa. Pestii aia dragalasi nu o sa se poate hrani singuri, nu-i asa?
  • nu -ti fie frica sa incerci lucruri noi.
  • implica-ti copiii cat mai mult, de la bagaje la buget.
  • faceti poze, cumparati un suvenir.
  • incredinteaza-le copiilor (mai mari de 4 ani) un buget „al lor” pe toata durata concediului. In acest fel copilul invata sa aprecieze valoarea banului si ia decizii. In plus poate sa isi ia ce vrea/are nevoie.

Cu siguranta ca ar mai fi multe de spus, de luat, de facut. Important este sa va simtiti bine impreuna, si sa va intoarceti cu bine acasa.

Daca aveti alte trucuri sau sfaturi nu ezitati sa le impartasiti.

Salutari!

Foto

Etichetat

1 thought on “Cum sa ai un concediu reusit.”

  1. La partea de planificare a vacantei tripadvisor este Biblia! Pana acum nu am dat gres cand am ales hotelul confor review-urilor de pe site. Pentru calatoriile cu avionul, de 10 ori verific ca bagajul meu se incadreaza in standardele companiei si neaparat check in online, caci pot aparea diverse surprize la ghiseu. Sunt inca departe de zona mamiciei, dar daca acum plec cu casa in spate in concediu, ce o sa fie atunci…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

