Fără categorie

Dragi bunici.

Am observat ca de cand am copii sunt extrem de atenta la comportamentul acestora si al insotitorilor. In unele cazuri am de invatat, si ma bucur de acest lucru. In alte cazuri imi vine sa intervin. Evident ca nu o fac si nu am facut-o niciodata. Tocmai pentru acest lucru a luat nastere acest post.

Ador sentimentul de familie, de intreg, de OHANA, cum il numesc eu (viitorul meu posibil tatuaj). Imi salta inima de bucurie cand vad un tatic impletind de zor parul unei printese, o mamica supererou sau niste bunici cool, relaxati. Cei din urma sunt exceptii, trebuie sa recunosc.

La bunici am vrut sa ajung. Ei sunt un real ajutor in babysitting. Dar exista cazuri in care ajutorul nu era cel scontat.

grandpp

Copiii mei stau pe perioada vacantelor cu soacra mea. Trebuie sa va spun ca am o soacra mi-nu-na-ta! Are o rabdare de fier, este o sursa inepuizabila de poezii si povestioare, o bucatareasa ok. Copiii mei o adora. Imi place ca e relaxata, nu ii infofoleste, se joaca in permanenta cu ei. Nu imi place ca le da dulciuri in momente nepotrivite. Am discutat indelung acest subiect. Sper ca suntem pe drumul cel bun.

Asa sunt majoritatea bunicilor. Zici ca au un magazinut de dulciuri in geanta. Acest gen de bunici intra in categoria „ceva-dulce-nu-le-face-nimic”. Dragi bunici nu mai cumparati iubirea nepotilor cu ceva dulce. La fel de bine pot manca un fruct sau….nimic. Mai bine o carticica de colorat, sau un pachet de abtibilduri sau pur si simplu timp petrecut impreuna.

O alta categorie de bunici sunt „imbraca-copilul-sa-nu-raceasca”. Pe acesti bunici ii recunosti de la o posta. Eram la mare, spre sfarsitul lunii iunie. Niste bunici draguti au scos una bucata nepotel (nu avea mai mult de 2 ani )la plimbare. Era ora 7 seara si adia vantul. Piciul avea bluza, vesta de fas, pantaloni lungi si o caciulita pe cap. Piciul meu era cu tricou si pantaloni scurti. No comment.

Categoria „nu”. Sunt destul de usor de reperat, mai ales in parcuri sau alte spatii de joaca. Dupa 5 minute incepe distractia „nu te catara/nu pune mana/lasa jucaria/stai locului/nu te murdari/hai dincolo/nu-i voie acolo”, etc. Dragi bunici, ati scos copilul la joaca sa se…joace! Daca vreti un nepot curat, linistit si obedient eu zic sa il puneti intr-o bula si creste frumos acolo, fara probleme. Haideti dragi, bunici lasati copiii sa se joace.

Sunt convinsa ca ati avut parte sau ati intalnit situatii asemanatoare. Sunt curioasa cum va intelegeti voi cu bunicii si ce categorii ati mai avea de adaugat?

Salutari,

Anna (O mama curioasa)

3 gânduri despre „Dragi bunici.”

  1. Mi se pare foarte grea negocierea cu bunicii, mai ales ca nu doresti sa declansezi un conflict 🙂 Inca nu am ajuns acolo, dar recunosc ca am fost fericita sa vad ca parintii lui my better half sunt niste oameni minunati in care as avea incredere sa le las pe maini un copil. Oricum, prevad o intreaga discutie cu privire la dulciuri si mezeluri 😀

    Apreciat de 1 persoană

  2. Buna ziua ” omamacurioasa” !

    Ca bunic de nepotei,
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/13/
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/26
    frumosi foc dar mititei,
    recunosc ca ai dreptate
    in toate cele sus postate ! 🙂
    Asa este, sunt bunici si bunicute
    cu fete urate sau dragute
    dar cu suflet si inima mare
    cand ii scot la plimbare
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/05/25/
    pe-ai lor nepoti
    unii chiar si stranepoti ! 🙂
    Dragostea unui nepotel
    nu se castiga cu-o bomboana
    sau cu ceai de musetel
    ca nepotul sa adoarma !! 🙂 🙂
    Cum si BUNICU’ a fost TATIC
    vrea sa-l invete pe cel mic
    asa cum bine l-a-nvatat
    si pe fie-sau de-a devenit BARBAT !!! 🙂 🙂 🙂
    Sa-ti traiasca COPILASII si sa te bucuri de ei ! 🙂
    Multumesc pentru vizita ! 🙂
    Cu respect,
    Aliosa.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

