concediu, sfaturi

Duminica la Balea Lac.

La inceput de an iti faci planuri, sau ceea ce mai numim „new year’s resolution”. Ei pe noi ne-a apucat pe la jumatatea anului, sa zic asa. Ne-am propus sa transformam weekendurile in mini-excursii.

Uite asa ne-am trezit duminica dimineata cu chef de plecat la Balea Lac. Am luat un mic dejun rapid si am pregatit cele necesare pentru un picnic la munte. Incantare maxima pentru copii. Sa mai spun ca fii-mia s-a imbracata cu sandale si rochita flu-flu? Nu? Bine, nu mai spun. Dupa ce am pregatit cele trebuincioase, am purces la drum cu muzica si voie buna.

Din Sibiu pana la Balea Cascada sunt 69 de km, iar pana la Balea lac mai faceti vreo 6 km.

Vremea a tinut cu noi si ne-am bucurat de peisajul oferit. Transfagarasanul este de vis. Sofia nu mai contenea cu „oooooo”” si „uiteeeee” si ” uaiiii” . Piciul faca ochii mari cand vedea…..motocicletele depasindu-ne pe serpentinele alea. Aveam inima cat un purice.

Peste tot erau masini oprite. Imortalizarea peisajului ii fascina pe turisti, uitand de pericolul la care se expun. Majoritatea se aflau la milimetri de margine chiar si cu masina. Eh, in fine, mai avem un pic, imi ziceam.

La ultimele serpentine am dat de trafic. Nimic neasteptat. Chiar ne-am bucurat ca nu era coada mai mare! A mers destul de repejor. Copii nu mai aveau rabdare, nici noi de altfel. Abia asteptam sa ne scaldam ochii deja impresionati de frumusetea locurilor.

Partea buna este ca au amenajate doua parcari cu plata, tarif/zi 5 lei. Parcarile erau burdusite cu masini de peste tot. Am gasit in final un loc decent de parcare. Langa, era un palc sanatos cu zapada. Uimire, extaz si decadere. „Ne ducem si noi la zapada? Da’de ce nu ne dam cu sania? Da’ noi cand ne bulgarim?”, a fost doar inceputul.

Am potolit furtuna am plecat spre atractia locului. Lacul Balea este minunat si rece. Culoarea lacului este deosebita. Ne-am bucurat la maxim de priveliste. Copii au cules floricele, pietre si au probat apa cu degetelele. Am urcat cat am putut cu ei si ne-am minunat din nou . Lista de suveniruri contine un magnet pentru Victor, o bratara din ceva soi de pietricele pentru Sofia si o dulceata de zmeura pentru noi toti.

Picnicul a fost musai langa zapada, pai cum, se putea altfel? Ne-am ghiftuit cu bulz si cateva sandwichuri de acasa. Ne-am facut cateva poze nebune, am dat iama toti in porumbul fiert de la o taraba, inca o tura in forta si …spre casa.


IMAG3770          IMAG3761

In drumul spre casa va impartasim parerile:

  • era bine daca mai stateam (Sofia).Dupa aproape 4 ore am plecat spre casa. Vremea este foarte schimbatoare la munte. Cand am ajuns noi erau 24-25 de grade. Dupa 3 ore s-a innorat, s-a intetit vantul, si temperatura a ajuns la 15 grade. Cand am plecat de la Balea Lac a inceput si ploaia. S-au scuturat norii suficient cat sa se raceasca afara. Luati haine de schimb pentru voi si copii. Eventual o umbrela sau hainute cu gluga.
  • pesajul este magnifique, perfect pentru fotografi impatimiti.
  • la munte e bine sa ai echipament adecvat. Am vazut don’soare cu platforme. Asa nu!
  • am ratat tiroliana. De data asta! Next time you’re mine! Funny fact:o tanti mai curajoasa ca mine s-a dat pe tiroliana cu geanta in brate. Pacat ca nu am fost pe faza sa imortalizez. Pret/ tura 15 lei. Chilipir.
  • porumbul fiert si pe gratar…demetial. Pret 5 lei/buc.
  • tarabele cu mici, manele si shaorma strica tot farmecul locului. Am incercat sa inteleg faptul ca branza, carnatii si chiar carnea afumata stau asa de lelea florii agatate in aer liber, langa sosea, noxe, fum, praf, etc. Am trecut peste faptul ca un nene „bucataras” incerca sa ma faca sa cumpar bulz de la el. Din pacate nu mananc bulz asezonat cu fum/scrum de tigara.
  • poti cumpara gem, sirop, branza, carnati, fructe de padure, legume. Mai gasesti jucarii din lemn (din pacate doar sabii si arbalete), imbracaminte de tot felul, bijuterii din pietre semipretioase.
  • in curs de amenajare este un-fel-de-piramida pentru o priveliste mai buna. Din pacate nu este amenajata si stai mai mult pe scarile care sunt doar sus langa piramida. Da, da, scarile incep de sus, nu de jos. Cu toate acestea accesul este usor.
  • cabanele sunt arhipline tot timpul. Daca vrei sa mananci la cabana de pe lac trebuie sa astepti. Noi am facut un picnic – lejer si sanatos. Parca nu iti vine sa mananci gratar si apoi sa gafai pe munte, nu?
  • va recomand sa ajungeti cat mai de dimineata pentru a evita traficul de pe Transfagarasan. Vezi ca mai ai 1,5 km si iti va lua aproximativ o ora pana sus. Mai exista varianta cu telecabina de la Balea Cascada.

Iertare pentru pozele facute 🙂 My inner photographer was on holiday!

La cat mai multe weekenduri minunate in familie va doresc!

PS: Pe 1 august ne vedem la Palatul Brukethal Avrig. Sofia isi face probleme ca nu are rochii de printesa.

2 thoughts on “Duminica la Balea Lac.”

Lasă un răspuns

