Fără categorie

Pentru ca….tatuaj.

De vreo 3 ani tot aman sa imi fac un tatuaj. Unele scuze au fost bine intemeiate, altele nu prea. Deh, frica de ace isi spune cuvantul.

Dar hai sa va spun ce am aflat eu despre aceasta acest tip de arta.

Tatuajul este o forma de arta aparuta cu mii de ani in urma, conform prietenei Wiki. La inceput se foloseau bucati de os pentru a stapunge pielea. Daca la inceput tatuajul era folosit strict pentru a arata apartenenta unui trib, acum tatuajul are o functie artistica.

Tusul est pigmentul care este injectat in piele. Pigmentul negru contine oxid de fier, carbon sau lemn colorat. Pigmentul negru natural contine cristale de magnetita, pudra neagra, carbon amorf. Tusul maro contine ocru, cel  rosu , cinabru si cadmiu (foarte toxice) si binecunoscutul oxid de fier (cunoscut drept rugina). Tusul verde contine oxid de crom, malahit.

Complicatiile rezultate in urma tatuarii sunt relativ putine fata de popularitatea tatuajului. Se pot transmite boli infectioase, cel mai des intalnite fiind reactiile inflamatorii.

In caz ca nu sunteti multumiti de tatuaj, nu, nu primiti banii inapoi, dar se poate inlatura cu laserul . Doare ca naiba (am vazut pe cineva inlaturand o parte dintr-un tatuaj, groaznic)!

Stiati ca:

  • „Otzi, omul gheturilor”, desoperit in 1992 in Austria avea 58 de desene pe corp reprezentate de linii si puncte? Se presupune ce Otzi are in jur de 5000 de ani. O-ho!
  • egiptenii foloseau tatuajul ca ritual al trecerii la adolescenti. Daca nu suportau durerea, nu erau buni la lupta.
  • un animal tatuat indica o legatura sau chiar imprumutarea calitatilor celui care il poarta.
  • in 1861 s-a constatat in urma unui studiu ca tatuarea este periculoasa si a fost considerat ilegal sa te tatuezi.
  • prima masina electrica de tatuat fost inventata in anul 1891, de catre Samuel O’Reilly.
  • in evul Mediu tatuajul era intalnit numai la nivelul paturilor sociale superioare.

Acum destul cu partea tehnica! Sa va expun si partea de corazon. Cand decizi ca vrei un tatuaj trebuie sa tii cont de cateva aspecte: cel temporal (este pentru eternitate, oarecum), cel tehnic (vrei sa fie cat mai reusit dpdv artistic), cel emotional ( musai trebuie sa insemne ceva). Daca decizi sa faci un tatuaj doar de dragul artei, o sa ajungi sa il urasti in scurt timp.

Eu vreau deocamdata un tatuaj. Se spune ca o data ce ai facut un tatuaj, devii dependent. Nu cred nici sa ma picuri cu ceara asa ceva! Mai vedem, totusi. Sa il fac pe primul, si apoi mai discutam….

Eu am cantarit mult cine, ce, cum, unde, cat. Mai trebuie sa imi iau inima in dinti si sa fac programarea. Dupa cum spuneam astept curajul de mult. In periplul meu de informare am aflat :

  • si mamicile pot sa isi faca tatuaje. Intrebarea „daca vede copilul si vrea si el?” isi are rostul, dar raspunsurile variaza. Eu am de gand sa explic pe indelete ce inseamna un tatuaj si indepartarea lui. Daca la varsta optima inca mai doreste asa ceva, nu sunt sigura (acum cel putin) ca am sa il opresc.
  • in sarcina si alaptare exista riscuri minime, este drept, dar de ce sa te expui voit unui risc de infectare al puiului de om. Mai bine sezi bland si astepti, just like me.
  • tatuarea doare. Gradul depinde de zona si de rezistenta ta la durere. De exemplu un tatuaj de dimensiuni mici-medii pe antebrat se presupune ca nu doare la fel de tare ca unul situat in zona coastelor.
  • este recomandat sa incepi cu un tatuaj mai mic, asta in cazul in care nu  iti cunosoti rezistenta la durere.
  • pana se reface stratul de piele este recomandat sa nu expui zona la soare direct (plaja) cel putin 2-3 saptamani.
  • alege cu grija salonul unde vrei sa te tatuezi. Ai tot dreptul sa ceri artistului sa iti explice cum se face sterilizarea aparatelor sau alte detalii tehnice.
  • don’t go for cheap! Un tatuaj prost costa mai mult decat unul reusit.
  • acorda-ti termen de ragaz. Dupa ce ai ales modelul mai asteapta un timp sa vezi daca este ceea ce iti doresti cu adevarat.
  • daca ai nevoie de incurajare poti lua un prieten cu tine.
  • dupa efectuarea tatuajului poti achizitiona separat o crema speciala pentru ingrijire locala. Sau poti alege foarte bine Bepanthen din farmacie. Un lucru esential este sa urmezi regulile de igiena si ingrijire ca la carte.
  • orice ai alege se va gasi cineva sa comenteze. Este stict tatuajul tau si alegerea ta. Punct.
  • nu uita de jobul tau. Unele posturi nu permit ca tatuajul sa fie vizibil.
  • nu-ti face tatuaj daca esti bolnav, baut, drogat sau mai stiu eu ce…o sa ai surprize neplacute dupa ce iti revii! (Tii minte faza din Hangover, cu tatuajul pe fata?)

The clock from Alice in Wonderland. | 41 Disney Tattoos That'll Make You Want To Get Inked50 Inspiring Lock and Key Tattoos | CudedOpt for brightly colored poppies. | 32 Cool And Colorful Tattoos That Will Inspire You To Get Inked33 Impossibly Sweet Wedding Ring Tattoo Ideas You’ll Want To Say “I Do” To

Tattoo small ohana wave surf

Aveti tatuaje? Daca da, vreau sa impartatsiti din experienta voastra! Daca nu, v-ati gandit sa va faceti?

Astept parerile voastre cu mare interes.

Fotos

2 thoughts on “Pentru ca….tatuaj.”

  1. Partea cu dependenta, nici eu nu o cred. Am un tatuaj, mi l-am dorit si am cantarit ideea timp de 8 ani pana m-am decis 🙂 De atunci nu mi-am mai facut altul si este foarte ok asa. Desenul a fost facut special pentru mine, am fost foarte multumita cand l-am vazut si abia atunci am fost 100% sigura ca il vreau. Daca nu imi placea, ii plateam frumos deranjul de a concepe un desen pentru mine si se incheia toata povestea acolo. Modelul tatuajului este foarte important, deoarece partea cu inalturatul este foarte complicata, iar daca vrei sa il acoperi cu un alt tatuaj, cel nou trebuie sa fie de trei ori mai mare decat cel initial, pentru ca primul sa nu se mai observe.
    Partea cu durerea: stiu sigur ca au existat suferinte mult mai mari de atat: incepand de la o lovitura cu capul in coltul geamului, pana la unele dureri menstruale sau injectia cu moldamin :D. Tatuajul meu e in zona omoplatului si singura zona in care chiar m-a durut a fost pe limita externa, acolo unde e pielea mai fina. Intensitatea durerii este mult influentata de zona alesa. Ca tot am pomenit de zona: ideal este sa fie facut pe o zona nedeformabila. De exemplu femeile care au tatuaje un zona coastelor, risca atunci cand raman insarcinate sau variaza sensibil in greutate, sa li se „rupa: tatuajul.
    Mno, daca mi-ai ridicat mingea la fileu, eu m-am apucat de scris romane 😀

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

