Deserturi

Brownie sau negresa sau cum vreti voi.

Azi este sambata. Inca de joi seara am fost intrebata scurt si la obiect : ce ne faci bun in weekend? Prin bun se intelege dulce, clar.

Mda, weekendurile asta friguroase sunt pentru gatit deserturi impreuna. De data asta am scapat usor – avem prajitura cu mere facuta de mama mea. Buna, ieftina si delicioasa. Buna si pentru copii.

Weekendul trecut insa, am descoperit o reteta de negresa, sau brownie, whatever u like. Reteta include zahar & lots of chocolate, so easy with the kids. Sa nu spuneti ca nu v-am zis. Daca e cu ciocolata, e buna, zic.

Sa nu o mai lungesc, aveti nevoie de: 1 ciocolată neagra si 1 ciocolata cu lapte, 175g unt, 180g zahar, 3 oua medii, 1 lingurița extract de vanilie, 125g faina alba, 1/4 linguriță sare, zmeura congelata.

Eu dau drumul la cuptor, 180 de grade, inainte sa incep mixul magic. Puneti faina si sarea intr-un bol separat. Ciocolata maruntita si untul tebuiesc topite pe baie de aburi pana cand consistenta este uniforma. Adaugati zaharul si amestecati. Apoi incorporati ouale, unul cate unul. Cand amestecul este omogen, adaugati, in ploaie, amestecul de faina si sare. Eu am preferat sa folosesc mixerul pentru amestecat, e mai repede, atat tot. La final am pus zmeura congelata dupa bunul plac (mai multa zmeura, mai buna prajitura).Tot maglavaisul asta il dati la cuptor pentru 20 minute. Al meu a stat 22 minute !

Atentie: NU puneti praf de copt. Altfel o sa aveti un pandispan mediocru.

Ne-am uitat la prajitura si am numarat minutele pana aproape s-a racit prajitura. Buna, mai frate!. Atat de delicioasa incat i-am trimis poze sora-mii si i-am facut pofta. A facut-o si ea, a doua zi. Acelasi rezultat: incredibil de buna.

Reteta originala apartine Oanei Olguta Iliescu. Gasiti retete delicioase pe site-ul ei.

Eu am modificat putin reteta dupa placul meu. Am ales sa folosesc 2 tipuri de ciocolata si mai putin zahar. Zmeura congelata este excelenta. Am folosit o forma de tarta din silicon si 3 forme de briosa.

De ce imi place? Pentru ca este incredibil de buna si se face repede (te descurci chiar si cu 2 ajutoare mici-micute, ca ai mei). Ingredientele sunt putine, da’ bune.

Aici aveti 2 poze facute de mine. Eram mai preocupata sa mananc decat sa fac poze reusite.                        

Am trimis spre degustare catre sora mea. Asta este poza de multumire:

Doar atat va spun – incercati si dati-va aici cu parerea. Va astept.

Un weekend fain!

Ana

Lasă un răspuns

