Eu

Cea mai grea lupta.

Fiecare zi este o lupta. Pentru fericire, bunastare, implinire, liniste, acceptare. Asa este si in meseria de parinte. Luptam sa fim parinti perfecti. Guess what? Nu exista parinti perfecti. Eu sunt o mama imperfecta & I’m ok with that.

Am realizat ca pentru a deveni un om-parinte mai bun, mai tolerant, mai intelegator trebuie sa ma „lupt” cu mine. Relatia mea cu mine este cea mai importanta. Lupta interioara este doar a mea.

 O relatie sanatoasa cu tine poate oferi o perspectiva interioara corecta. Stiu ca suna complicat da’ nu e. Pune-ti o intrebare: cat de nerabdator sunt sa ma cunosc mai bine decat ma cunosc in acest moment? Oare mi-as accepta toate defectele? Abia atunci cand te accepti asa cum esti, atunci poti evolua. Psihologul  Susannah Conway compara acest tip de relatie cu informatiile de siguranta intr-un avion: la nevoie, iti pui tie masca de oxigen chiar si inaintea copilului.

Ideea de baza este ca daca nu suntem conectati cu noi insine si  nu ne acceptam pe de-a intregul pe plan  emotional, nu putem sa ii acceptam pe altii. Acest tip de self-relationship ajuta sa te accepti ca intreg, cu bune si cu rele. Oferim iubire neconditionata catre cei dragi, la fel trebuie sa ne iubim si noi. La fel trebuie sa avem grija de noi, inauntru si afara.

Mbon, dar cum fac asta, zic. Ma duc la psihobubulica sau ce sa fac?

Cum poti imbunatati relatia ta cu tine, sau acea self-relationship:

  • nevoile fizice sunt importante. Somnul, odihna, relaxarea, sexul, hrana sanatoasa si sportul. Toate acestea insa trebuie prioritizate (pentru o zi de relaxare fa masaj sau pur si simplu fa o plimbare lunga in natura).
  • bucurie. Fa lucuri care iti fac placere. Gateste, fa cadouri simbolice celor dragi, ajuta sau fa o fapta buna. O sa gasesti in suflet o bucurie mai mare decat orice recompensa financiara.
  • acorda-ti timp. Doar al tau. Citeste o carte, savureaza o cafea, (sau o ciocolata), rasfata-te.
  • validarea sociala. Sigur cu totii vrem sa fim considerati „cel mai bun”, „cel mai altruist”, „cel mai sincer”, „cel mai…cel”. Dar oare validarea sociala ne defineste ca persoana? Nu intru totul. Cand realizam asta, o sa ne fie mai usor sa acceptam criticile (uneori constructive), parerile pertinenete, esecul.
  • fa diferenta intre subiectiv si obiectiv.
  • citeste. Cand ai timp. Daca nu ai timp, fa-ti! Online sau/si offline. Carti, reviste, bloguri, povesti. Citeste.
  • Respecta. Pe tine si pe altii.
  • Intreaba/Raspunde. „Ce vreau de la mine/de la viata?”, „Pot sa scap de obiceiurile care ma fac nefericit?”
  • apreciaza ce ai. Intotdeauna si in timp util. Poate maine va fi prea tarziu.
  • fii deschis la nou! Nu-ti fie frica sa o iei de la capat.
  • e ok sa plangi, sa ceri ajutorul, adica let-go.

Cred ca ar mai exista solutii, dar ma opresc aici.

Eu sunt in permanenta cautare, validare, imbunatatire, lupta de acceptare. De multe ori citesc (carte, blog) si imi readuc aminte de…mine. Tocmai de aceea continui sa ma informez. De fapt ma …descopar, invat sa ma apreciez, sa ma accept.

Ai fost pe acest camp de batalie? Cum a fost?

Ana

12387331905_667731e4bb
A little bit of advice.

Foto

 

 

Ana

 

 

4 thoughts on “Cea mai grea lupta.”

  1. Nu cred ca e unanim valabil statementul cu self-relationship. Adica el o fi, dar asta nu cred ca te face mai bun pentru exterior sau mai bine spus, pentru cei din jur. Am intilnit destui multumiti cu ei insusi si care-i nemultumesc pe altii. As zice chiar ca ceea ce afirmi e exceptia de la regula, pentru ca in general oamenii-si dau dreptate chiar si atunci cind nu au. Asta a propos de subiectivismul de care aminteste Susannah. Si evident ca ceea ce am spus consider a fi realitatea, desi poate diferi de realitatea altora 😆

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ai partea ta de dreptate. Bineinteles ca exista oameni extrem de multumiti de ei, dar care ii nemultumesc pe altii. Ce ar fi viata daca am sta sa ii multumim pe toti? Cum spuneam, e o lupta grea!

      Apreciază

  2. Eu nu vad viata ca o lupta, ci ca fiecare zi am nevoie de iubire si respect, in primul rand eu sa ma iubesc pe mine. Nu am parte nici de masaje nici de izle pt mine, dar am micile placeri ce mi le fac periodic: ascult muzica, citesc ceva, alerg/gimnastica, 30min rasfatz in cada, plimbari in aer liber etc. Iubirea de sine aduce echilibru interior si se rasfrange in exterior. Chiar daca nemultumesc pe altii :))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

