Diverse

Cine are (nevoie de) oala magica?

„Nu stiu ce sa mai fac de mancare.” Daca as fi primit un banut de fiecare data cand am auzi fraza asta, aveam platit creditul la casa. 🙂

Nu stiu cum se face, dar intr-o zi m-am gandit ce as putea face sa imi usurez munca in bucatarie. Mi-ar placea o oala gigantica , o bagheta – poate a lui Gargamel– si formula magica. Apoi sa stau linistita si sa sorb bucate alese impreuna cu ai mei. Wake up, honey. Nu mai visa.

Cautam ceva pe net, cand deodata bum-shaka-laka-bum ….oala magica. Sau asa am perceput-o eu. Se pare ca este o oala in care arunci carne, apa/supa, legume, condimente si apesi pe un buton. Apoi ai liniste. Si mancare dupa vreo 4-6-8-10 ore. Americanii sunt innebuniti dupa Crock Pot sau slowcooker. Sa nu mai spun ca au o gramada de retete, una si una. Am gasit poze extrem de ademenitoare pe Pinterest. Va las pe voi sa le cautati, daca pun poze de pe-acum salivati pe tastatura.

In fine, am pus o intrebare pe Feisbuc. Multe fete dragute si gospodine mi-au recomandat aceasta oala. Chiar cred ca e magica. Hai sa va explic.

Cei ce produc aceasta oala promit un plus de gust si sanatate. De ce? Comparativ cu metodele traditionale, gatirea lenta ‘slow cooking’, la o temperatura relativ scazuta, presupune menţinerea în întregime a nutrientilor în mâncare. Fetele mi-au spus ca legumele isi pastreaza consistenta, nu se fac terci, iar carnea, chiar si cea de vita, este gatita perfect.  Acest aparat electric are doua trepte: High si Low. In functie de treapta aleasa, gatitul poate dura intre 3-10 ore. Da, ati citit bine, 10 ore! Eu asa imi imaginez: ma trezesc, arunc toate ingredientele in oala, setez pe low si cand vin de la lucru am mancarea calda. De ce calda? Pentru ca, dupa ce s-a terminat timpul de gatit, intra automat functia de pastrare la cald. Pam-pam. Tin sa mentionez ca timpul de gatire este setat in functie de bucata de carne, reteta, etc. Pentru functia High timpul variaza intre 3-4 ore, iar pentru Low, 7-8 ore.

Costurile sunt importante cand faci o achizitie, nu-i asa? Oala care mi-a facut cu ochiul este cea de 4.7 litri cu timer digital. Preturile pe site variaza intre 199-699 lei. Aici le puteti vedea. Fiind o oala electrica trebuie sa ma gandesc si la factura de curent. Oala consuma cat un bec, adica intre 75-150W pentru modului Low si 150-210W pentru modulul High.

Ceea ce m-a frapat este ca poti gasi o oala SH. Sunt persoane care au primit-o cadou, au folosit-o o data si …gata. Am intrebat de ce. Cel mai invocat motiv este ca …ocupa spatiu. Really? Nu am una, deci nu va pot ajuta. Cred, totusi ca nu ar fi un impediment. Arunci acele cateva oale si olute vechi si faci loc trimfatoarei oale magice.

Sa va faceti o idee de cat dureaza o reteta:

  • Supa crema de dovleac – 3 h
  • Ciorba de legume – 4 h
  • Ceafa de porc cu verdeturi – 4 h
  • Rasol de vita – 10 h
  • Friptura de porc (cotlet) – 4 h
  • Pui intreg – intre 6-8 h (depinde de marimea puiului)
  • Somon cu sparanghel – 30 min
  • Ardei umpluti cu carne – 5 h
  • Clafoutis cu prune – 1h 30 min
  • Cheesecake – 3 h

Dupa cum vedeti retetele sunt variate. La fel si timpii de gatire.

Sincer ma gandesc serios sa imi iau un slowcooker. Ma gandeasc ca nu o sa mai am probleme cu amestecatul, vegheatul, mirosul peste tot, caldura in bucatarie pe timpul verii. Si in plus mie imi place sa gatesc slow. Un pui intreg la cuptor il tin aproximativ 3 ore, cel putin.

Pentru fanii slowcoockingului am si o reteta, se putea altfel? Am ales o reteta banala dar gustoasa.

Pui in ritm de salsa (asa ii spun eu)

Ingrediente:

Piept pui fara piele si oase  – 4 buc

Salsa Verde (un sos din patrunjel, menta, coriandru, ulei de masline, piper, sare si optional osturoi) 300 g

Rosii cherry (sau rosii cubulete din borcan) 300 g

Chimen macinat  1/2 lingurita

Chilli pudra (eu prefer boia dulce afumata) 1/2 lingurita

Ceapa si patrunjel proaspat pentru decor.

Pentru slowcooker e simplu le amestecati toate foarte bine si setati timpul, 3h pe High, 5-6 ore pe Low.

Pentru cupor se schimba radical lucrurile. Faza cu amestecatul ramane valabila, doar ca mai adaug putina apa, pun folie deasupra, setez cuptorul pe 250 g pentru primele 15 minute, apoi reduc temperatura la 160 grade pentru inca 30. Dau folia deoparte si mai las cuptorul pe functia grill inca 5 minute. Gata. Lasam carnea la odihnit pana punem masa.

La final putem servi pieptul feliat alaturi de legume la gratar sau (un combo mai neprietenos) piure de carofi. Sau….putem merge mai departe – sfasiem carnea, o amestecam bine cu sosul rezultat, luam o lipie, punem putina salata, ceapa rondele, putin patrunjel maruntit, puiul cu sos. Rulam bine si…mancam. Delicios! Este un fel usor de facut, pretabil pentru pranz sau cina.

 

Easy Crock Pot Salsa Verde Chicken - Loaded with salsa verde and delicious chopped tomatoes, this healthy crock pot chicken is incredibly flavorful and extremely easy to make.
puiul gatit in slowcooker

Foto 

Ce ziceti? Slowcooker…da sau nu?

 

Ana (drooling)

 

 

 

5 thoughts on “Cine are (nevoie de) oala magica?”

  1. Nu am incercat niciodata asa ceva si nici nu ma vad facand pana cand nu exista o familie de hranit. Cred ca e absolut inutila cand exista o singura gura de hranit si aia mananca si destul de putin :))) Oricum, interesanta ideea si practica in cazul unei familii

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

