Diverse

Scoala Finlandeza din Sibiu.

De cand am devenit mama, o buna parte din gandurile mele zboara spre mai-binele copiilor mei. Fie ca asta inseamna haine comode, mancarea sanatoasa/adecvata varstei, jucarii, gradinita sau scoala.

Ma pregatesc intens in alegerea scolii pentru Sofia. Discutia asta o pastrez pentu mai tarziu. E extrem de ….interesanta. 🙂 Intr-o buna zi am citit, negru pe alb, ca o sa avem o scoala privata nou-nouta in Sibiu. Bucuria mare a fost cand am vazut ca este vorba de Scoala Finlandeza.

Din diverse motive nu am ajuns la conferinta de presa. Asa ca am rascolit internetul si retelele de socializare pentru a afla mai multe. Am descoperit cateva discutii…..colorate, sa zic asa! Pentru a-mi satisface curiozitatea, am sapat putin la suprafata si uite asa am obtinut o intalnire cu Elena Lotrean, board member.

La un ceai am inceput sa povestim mult despre copii si Scoala Finlandeza din Sibiu. Elena este presedinte PTIR Sibiu (Patronatul Tinerilor Intreprinzatori), Managing Partner&Trainer la Future Capital Romania, are o vasta experienta in voluntariat, este mama si o tipa foarte deschisa. Mi-a atras atentia din prima doar mentionand: Excelența Sa Doamna Päivi Pohjanheimo ( Ambasadorul Finlandei in Romania), Dan Luca (trainer &coach 5AM Caoching), Lucian Todea (producator Soft32 si fondator ITNT), parintele Constantin Necula.

Scoala Finlandeza a aparut in Bucuresti 2010. Pe site am gasit o descriere a ceea ce promite – „nici un curs de la facultate nu te pregateste ata de bine precum reuseste o zi de experienta cu un profesor finlandez sau sa fii intr-o scoala finlandeza.” Conform statisticilor, invatamantul finlandez ocupa primul loc in Europa, stiati asta, nu-i asa? Scoala Finlandeza din Sibiu promite o revolutie „prietenoasa”.

Hai sa va spun ce am mai aflat:

  • se fac angajari. Da, pe bune! Mai multe detalii gasiti aici.
  • Scoala Finlandeza este in curs de autorizare.
  • se pastreaza curricula romaneasca, se preda in limba romana. Abordarea este individualizata, centrata pe elev.
  • pentru anul 2016 o sa fie o grupa de clasa pregatitoare si o clasa I (cel mult doua). O clasa va avea intre 15-18 copii.
  • metodele de invatare imbina cele 4 tipuri de inteligenta: mentala, fizica, emotionala si cea spirituala.
  • locatia va fi pe strada Pedagogilor, nr 7 (aripa speciala a Liceului Carol I).
  • taxa este de 11.700 lei /an. Se accepta si plata esalonata in 3 rate.
  • fara uniforma, pentru inceput.
  • se respecta varsta elevilor in ceea ce priveste metoda de invatare.
  • principiul „viata cu sens” va guverna intregul concept.
  • vor avea loc schimburi de experienta, atat pentru elevi cat si pentru profesori.
  • implicarea parintilor va avea o pondere destul de mare (participa la cursuri, activitati diverse).
  • sistemul se va baza pe „comparatia cu sine”, adica nu se favorizeaza competitia. Fara note. Totul este extrem de transparent in relatia elev-profesor-parinte. Evaluarea se va face pe o platforma on-line, fiecare parinte primind feedback pentru propriul copil.
  • vor exista si optionale, inca nu sunt definite (nu am primit mai multe informatii)

Mai multe informatii puteti gasi pe pagina lor de facebook.

Foto

Ce ziceti? Ati adopta stilul de predare finlandez? Credeti ca va fi ceva diferit? Se vor adapta copii vostri?

Astept parerile voastre.

Ma gasiti si aici:

https://www.facebook.com/nanaomamacurioasa/?ref=hl

sau aici:

https://www.facebook.com/stineanana

 

Ana

 

 

 

 

 

2 gânduri despre „Scoala Finlandeza din Sibiu.”

  1. Textul pare o mare publicitate si doar atat… Folositi expresii/concepte nedefinite in text: „principiul „viata cu sens” va guverna intregul concept”, „invatamantul finlandez ocupa primul loc in Europa” – evaluat pe baza a ce? N-am auzit de olimpici filnlandezi prea multi si nici de prea multe genii finlandeze… Mai sunt multe de spus, nu e ca in filme.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Buna Ioan! Apreciez feedback-ul. Toate informațiile expuse sunt în urma întâlnirii mele cu Elena Lotrean, fondatoarea Scolii Finlandeze la Sibiu. Această întâlnire a avut loc înainte de deschidere, înainte de a recruta profesorii și alte date importante. Nu a fost un post de publicitate ci de informare personală, dacă vrei. Acum, online (nu la mine pe site) pot fi găsite mult mai multe informații utile. Și da, nimic nu e ca în filme…..Și da, recunosc, mi-aș dori un asemenea sistem și la noi, vorbind acum de învățământul de stat.

      Apreciază

Lasă un răspuns

