Eu, Job, Parenting

Am un vis.

E simplu, nu-i asa? Am un vis frumos tare, doar e al meu. Iau o doza de curaj, hai doua, sa fie si dai, si hai, si dai, si hai. Hopaaaaa. Nu e chiar asa. Nu e chiar asa simplu.

Am citit undeva ca daca pui totul pe hartie devine un tel, ceva mai palpabil. Asa am facut. Parca am prins si putin curaj. Tocmai de aceea pot sa spun cu voce tare: am un vis. Lupt, trag, citesc, invat. Acesta este drumul meu pentru a deveni Trainer de Parenting. Drumul este lung. Sunt la inceput: cursuri, teme, metode, ganduri, un tavalug de emotii. Dar este drumul ales de mine, este drumul meu.

Cu mana pe inima pot spune ca nu regret alegerea facuta. Simt cu toate fiinta ca sunt pe drumul cel bun. Catodata ma gandesc prea mult la urmari: daca nu e suficient, daca nu ma descurc, daca omit alte lucruri, daca nu sunt facuta pentru asta, daca ma blochez, daca o sa-mi ocupe prea mult timp sau din contra daca nu aloc suficient timp? Sotul meu imi spune sa nu mai scot radicalul din orice si sa imi urmez visul. E tare bine sa ai sustinere si intelegere. Noroc cu el. Este un „wake up call” pentru mine.

Pe  masura ce invat, aplic. Aplic in viata de zi cu zi, nimic exagerat. Totul cu rabdare, multa rabdare. Mi-am propus sa ascult mai mult si sa vorbesc mai putin. Am realizat ca acele lucruri pe care le credeam prioritati de fapt erau doar o „agitatie” de-a mea. Doar ca nu o precepeam asa.

Discutam cu Victor eterna poveste:ce sa fac de mancare (doar el ma mai asculta in ceea ce priveste acest subiect). 🙂

-Victor, ce sa fac de mancare supa cu taitei sau ciorba de fasole?

-Hmmmmm….supa de fasole!!!!

Mai clar de atat nu se poate. Micile discutii aparent fara importanta ii permit copilului sa se simta conectat, ascultat, important.

Am invatat sa realizez cand copilul de deconecteaza de mine, ca parinte. Dupa 5 zile plecata de acasa, am simtit asta din plin. Copilul meu imi arata ca are nevoie de mine in felul lui care nu este si felul meu. Mi-a luat destul timp pana sa inteleg asta. Aveam impresia ca se rasfata dar nu era asa. Cat de mult greseam. Si acum imi pare rau ca nu am fost suficient de atenta incat sa vad ca el, copilul meu, ma vrea pe mine, si atat. Stiu, pare simplu, dar nu este. Va spun din experienta.

Tot din experienta am vazut cata suferinta am provocat copilului cand i-am refuzat o amarata de bomboana-curcubeu. Eu si „printipiile” mele idioate. Am pus mandria mea mai presus de copilul meu. As fi evitat 45 de minute de plans si o noapte de suspine. A lesson to be learned.

Exemple mai am o gramada. Cred ca unii/unele din voi va regasiti. Sau nu. Important este sa vrei. Si eu vreau. Vreau sa ajut, sa inteleg, sa deslusesc limbajul copiilor, sa pot da un sfat avizat, sa pot face fata tavalugului numit inteligenta emotionala.

O sa mai vorbim despre asta.

Ana

 

11 thoughts on “Am un vis.”

  1. Mult succes si ma bucur pentru tine ca ai parte de sustinere. Apropo, nu stiu daca ai citit cartile lui Gary Chapman privind cele 5 limbaje ale iubirii. In cazul in care nu, ti le recomand cu caldura. Exista si pentru adulti si pentru copii si mie mi-au deschis ochii la multe lucruri. M-am apucat sa citesc dupa ce am facut testul de aici http://www.5lovelanguages.com/ si am ramas foarte surprinsa de rezultat

    Apreciat de 1 persoană

      1. L-am facut. Sunt rapida nu-i asa? Mai sa stii ca nu am fost prea surprinsa. Chiar asa este si ordinea din capul meu…sa zic asa. Totusi interesant testul. Poate il recomanzi pe blogul tau…. asa ca de Valentine’s Day! Te pup.

        Apreciat de 1 persoană

  2. Hai ca tu esti mind reader! Exact asta m-am gandit in ultimele zece minute, ca ar fi draguta o postare de genul acesta, mai ales ca eu, fara sa imi dau seama, am strecurat intr-o alta postare de saptamana aceasta unul din limbajele mele principale – quality time.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

