Copiii mei, Eu, Joaca

Cum ne mai jucam.

Joaca are un rol esential in dezvoltarea copilului. Am mai spus acest lucru de o mie de ori si am sa il mai spun inca pe atat. Prin joc copii se deschid, asimileaza informatii noi, invata mai repede, isi satisfac nevoia de control, se conecteaza.

Eu incerc sa le ofer copiilor mei timp. Intr-o zi mai mult, in alta mai putin. Dar in fiecare zi le ofer timpul meu. Incerc sa stau cu ei atat separat cat si impreuna. Separat este mai greu, dar nu imposibil. Chiar si 5 minute de joc liber pot face minuni.

Foto

Ce inseamna joc liber? Inseamna in primul rand ca el, copilul este la carma. Adica ma joc ce vrea el. Vrea sa fac pe ursul ranit, asta sunt. Vrea sa ma infasoare in panza lui Spiderman, sunt cea mai lamentabila prozoniera. Sunt cel mai prost jucator de puzzle, sunt cel mai haios monstru mancator de sosete putitoare, sunt vrajitoarea care isi pierde puterile, sunt fetita care uraste sa se spele pe dinti. Sunt toate aste si mai mult. In acele 5-10-20 de minute sunt mama, psiholog, profesor, actor, bucatar, pictor, dansator. Asta este timpul lor.

Cum ne mai jucam noi? Uite asa:

  • Vulcanul cu baloane.

Iau un vas mare (cel mai mare) pun apa si putin detergent de spalat vasele. Copiii primesc cate un pai (de preferat sa fie cat mai lung si mai intortocheat) si sufla, fac bulbuci. E o activitate unde participa amandoi. Se destind, rand si se iau la intrecere.

  • Soparla

Stand pe spate (comod), cu burtica in sus. Pe burta pun cateva animale de plastic, preferabil cat mai mici. Cu o suflatoare insusita primita de la o petrecere sufla sa darame animalele de pe burta, asemenea unei soparle.

  • Happy or sad?

Am cateva fise de lucru cu capete de copii, oameni. sof trebuie sa atribuie fiecarui om o stare si sa deseneze acea stare. Ea poate alege intre trist, suparat, surprins, mirat, plans, fericit, etc. In acest fel copilul invata starile si cum sa le exprime. Mai jos puteti printa si voi fetele. Este distractiv si interesant.

Blank-Faces-original

  • Gatim.

Fie ca sparg oua (peste tot), fie ca pun sare in mancare, rotunjesc chiftelele, spala morcovii sau pun zmeura pe briose sunt deprinderi adaptate varstei.

Voi cum va mai distrati?

Ana

 

2 thoughts on “Cum ne mai jucam.”

  1. Așa este…și ar fi bine să nu uităm că avem mare nevoie de jocuri copilărești chiar NOI, adulții. Este extrem de relaxant de reconfortant să ne ”prostim” intelligent cu copiii. Am și eu tot felul de jocuri experimentate, dar cel mai mare success l-am avut cu poveștile clasice…pe invers. Copiii sunt exasperați de poveștile moralizatoare, de copiii cuminți care sunt respectați, de copii ascultători. Ei au nevoie de libertate, de trăznăi, de giumbușlucuri de lucruri care nu se fac…
    Subiectul este important și merită dezvoltat.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

