SuperBlog

Cheltuieli mai mici, confort mai mare.

O intrebare simpla: ce stiti despre certificarea energetica, auditul energetic sau termografia in constructii? Nu-i nimic. Nici eu nu stiam mare lucru. Pana acum .

certificat energetic
Foto

In 2009 cand am cumparat apartamentul in care locuim si in prezent, nu am primit un certificat energetic. Asta e partea proasta. Partea buna este ca din 19 iulie 2013 eliberarea acestui certificat este obligatorie atunci cand cumperi o locuinta. Ce este un certificat energetic? Am cautat pe internet, iar cei de la www.avizez.ro au reusit sa imi ofere cele mai multe detalii. Pe scurt: certificatul energetic ofera informatii importante despre performanta energetica a unei cladiri si o incadreaza intr-o clasa energetica, in functie de consumul mediu estimat. Imobilele aflate în clasa A prezinta cel mai scazut consum de energie, crescand pana la clasa G, cu cel mai ridicat consum. Cu cat locuinta se incadreaza intr-o clasa apropiata de A, cu atat cheltuielile aferente vor fi mai mici si confortul mai mare!

Luand in considerare contextul economic prezent, orice mica incercare de a imbunatati eficienta energetica a locuintei se traduce prin costuri mai mici. Acum vorbind serios, cine nu ar vrea sa reduca pe cat de mult posibil cheltuielile? Poate de aceea vad tot mai multe blocuri care trec sau vor trece prin procese de reabilitare termica.

Rasfoind http://www.avizez.ro am gasit si cateva informatii despre termografia in constructii. La faza asta e mai usor de ghicit. Prin termografie se realizeaza o scanare termica a cladirilor cu o camera de termoviziune, inregistrand radiatiile infrarosii, determinandu-se astfel distributia temperaturilor pe suprafata constructiei analizate. Sa va arat un exemplu:

Graphic1

Chiar as fi curioasa sa vad cum ar arata blocul meu la o analiza prin termografie. Este bine de stiut ca aceasta analiza poate fi facuta doar in sezonul rece. Un lucru am inteles: eliminarea pierderilor de caldura nu este posibila. Dar putem reduce pierderea de caldura. Vara trecuta am mai facut un pas: am izolat termic camera copiilor. Totul a mers destul de repede, putin deranj dar a meritat. Caldura pe timpul iernii s-a mentinut mai mult timp decat inainte. Si pot sa va confirm ca am platit mai putin fata de anul trecut.

Pe langa faptul ca ne petrecem destul de mult timp acasa, am investit in optimizarea eficientei energetice. Mai mult sotul meu, recunosc. El este cel care ne-a aprovizionat toate incaperile cu becuri economice. Impreuna am ales electrocasnicele: marea majoritate provin din clase superioare de consum, respectiv clasa A sau A+. Folosim doar prelungitoare cu intrerupator. De ce? Majoritatea aparatelor din gospodarie consuma energie electrica si in modul stand-by. Un astfel de exemplu este momentul in care scot telefonul de la incarcat dar las incarcatorul in priza. In acest caz, prelungitorul cu intrerupator ma salveaza. Un alt avantaj este ca pot conecta mai multe aparate la el. Astfel pot opri alimentarea la curent printr-o singura apasare de buton, deci economisesc bani.

Mai pot economisi energetic:

  • becuri LED
  • senzori de lumina (terasa, hol, gradina)
  • sisteme solare/eoliene
  • folosirea panourilor radiante

Acasa este locul unde este cald si bine. Este oaza de liniste. Atata timp cat pot sa economisesc energetic fara prea multa bataie de cap, fiti siguri ca am sa continui sa o fac. Le-am explicat chiar si copiilor mei, in linii mari, ce inseamna sa inchizi un bec daca nu mai stai in camera, ce impact are faptul ca inchizi robinetul bine dupa fiecare utilizare.

Toot ceea ce vreau sa spun este ca unele gesturi mici, aparent neinsemnate pot incarca facturile si automat lasa o amprenta asupra mediului. Cu putina atentie putem face economii si ajuta mediul inconjurator.

Articol scris pentru SuperBlog 2016.

 

 

 

1 thought on “Cheltuieli mai mici, confort mai mare.”

Lasă un răspuns

