Eu, SuperBlog

Vacanta mea speciala.

Pentru ca sunt tot cu gandul la caldura, vara, mare, concediu am luat masuri. Am inceput sa rasfoiesc pozele facute in vacante. Cu mare drag am frunzarit pozele facute in Italia acum cativa ani buni. Pentru mine a fost vacanta de vis. Acea vacanta speciala, care iti ramane in suflet si despre care iti face placere sa vorbesti peste ani si ani.

Asa este pentru mine vacanta in Italia. Mai precis, Lido di Jesolo, regiunea Veneto. Am petrecut cea mai frumoasa saptamana din viata mea. Am calatorit pana acolo cu masina. Un drum lung, dar frumos. Strazi intortocheate, peisaje de vis, kilometru dupa kilometru am ajuns intr-un final. Obositi, dar fericiti. Am fost in vizita la prietena mea, Alina. Am fost cazati int-un apartament la casa. Modest, frumos, spatios, curat, aproape de plaja.

In prima zi am vizitat putin locul, sa ne familiarizam. Am remarcat relaxarea totala: ca erai in piata, pe strada, la plaja, toti erau relaxati. Dar nu in sensul ala de ralaxare ca esti in concediu. Acea relaxare provenita dintr-un trai decent, sanatos, fara exces de stres. Auzeam localnicii salutandu-se de la o posta „Ciao, ragazzi!”.

Zilele au trecut prea repede. As mai fi ramas inca pe atat. Am remarcat casele. Unele mai mari, luxoase, altele mai mici, modeste, dar toate excelent intretinute. Magazinele mici si cochete. Iti dadeai seama usor ca sunt mici afaceri de familie. Langa locuinta unde eram cazati era un magazin mic. Ne aprovizionam in fiecare dimineata cu paine proaspata, calduta. Mai gaseam la ei cateva feluri de mezeluri specifice si….inghetata. Mama, si ce inghetata! Cea mai buna.

Am facut cunostinta si cu marea. Ce mi-a atras atentia este faptul ca aveau „plaja localnicilor” si „plaja turistilor”. Am fost invitati sa le descoperim pe ambele. Pot sa va spun ca am savurat linistea de pe „plaja localnicilor” in fiecare zi. De departe vedeam si agitatia, nebunia, inghesuiala de pe „plaja turistilor”. Unde stateam noi la plaja, veneau localnicii. Dimineata, italiencele stateau sub umbrela, copiii se jucau in nisip. Liniste, pace si in plus beneficiam gratis de o plaja imensa. Apa este mica, numai buna de balacit.

WbQgoTkVQ-W_04O83VKdXGO7enwc2kO5h-kOtsNWa7U= (2)

Daca ajungeti in zona va recomand zona de camping. Este excelenta. Datorita Alinei, care lucra in zona, am vizitat campingul. IN-CRE-DI-BIL. Intrarea se facea pe baza de cartela. Nu puteai sa intri asa, ca vrei tu sa vizitezi. Mi-a placut ca oferea siguranta si intimitate din acest punct de vedere. Sa va spun ca acel imens camping avea biserica proprie? Si piata proprie? Zona unde se puteau juca cei mici era in permanenta supravegheata. Era o zona destul de mare, cu piscina, zona de jucat si zona de dansat. Cand am trecut noi pe acolo o gramada de copii dansau alaturi de cativa animatori. Nici tipenie de parinti in zona. Toti se distrau de minune. Plaja de acolo era tot privata, avea doua terase mici-micute. Puteai servi acolo ceva mancare (mai mult fructe de mare) si inghetata.

Partea cea mai frumoasa a fost cand am plecat spre Venetia. Am primit o harta si cateva instructiuni. Dis-de-dimineata am plecat sa luam vaporul spre Venetia. Ne-am luat bilete dus-intors pentru aceeasi zi. Am ales sa plecam cu prima cursa si sa ne intoarcem cu…ultima! Prima cursa a fost cu un vapor mic. Pana in Venezia aveam impresia ca o sa ne scufundam. Cand nu stii sa inoti, devine o problema. Cand am pus piciorul pe uscat am tras aer in piept si mi-am zis: sunt in Venetia, am ajuns!

Această prezentare necesită JavaScript.

Despre Venetia, numai de bine. Am fost avertizata in fel si chip: ca e prea cald, ca e prea inghesuiala, ca e prea scump, ca e praf, ca miroase apa, etc. Nu este adevarat. Intr-adevar am prins o zi calduroasa, dar asa e vara! Praf ioc. Si aveam o pereche de pantaloni din in, albi. Aglomeratia este normala in zonele de interes. Podul Rialto este asaltat de turisti. Mai catre asfintit poti sa te bucuri de o priveliste minunata asupra Canalului Grande. Piata San Marco este punctul de reper pentru toti turistii. Ca o  curtezana, Piata San Marco gazduieste Palatul Dogilor si  turnul Campanile. Pentru a putea vizita oricare din obiectivele turistice din Venezia trebuie sa fii pregatit sufleteste (pentru statul la coada)si financiar (totul are un pret). Venezia ofera multe informatii daca esti dispus sa platesti.

In piata San Marco gasesti cafenele cochete, unele cu muzica live, foarte cool. Puntea Suspinelor, sau in italiana Ponte dei Sospiri este un alt loc extrem de frecventat. Se spune ca numele provine de la suspinele condamnatilor la moarte care mergeau pe ultimul drum.

bar americano = mcdonald's

Am vizitat si am umblat cat m-au tinut picioarele. Am intrat in magazine cu masti venetiene incredibile, am mancat inghetata si am savurat fiecare moment petrecut acolo.

Doua lucruri nu am facut cat am stat in Venetia: nu am fost cu gondola si nu am ramas peste noapte. Data viitoare sigur am sa le bifez. Aceasta vacanta a fost si este una cu totul speciala: m-am intors cu multe amintiri si un inel pe deget. 🙂

Dupa toata povestea asta ma simt ca un ambasador de vacanta. Daca ai nevoie de o astfel de vacanta speciala sau alte oferte speciale, cei de la CND Turism vin cu o gramada de propuneri. Fie ca visezi la destinatii exotice, circuite turistice, city break sau acea vacanta speciala, arunca un ochi site-ul www.vacantespeciale.ro.

Si pentru ca tot vorbesc de vacante, vreau sa va arat destinatia mea de vis: Santorini.

Foto

Articol scris pentru SuperBlog 2016.

Foto arhiva personala.

 

5 thoughts on “Vacanta mea speciala.”

  1. Wow…super articolul tău Ana. Si eu am fost la Lido Di Jesolo în 2013, a fost super acolo la mare și m-am bronzat foarte bine 😉 Italia este foarte frumoasă. Am vizitat și eu multe locuri din Italia: Milano, Verona, Lago Di Garda, Piacenza. Am și eu multe amintiri dragi de pe meleagurile Italiei 😉 Iți doresc să ai baftă la concurs!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

