Copiii mei, Eu

Esti in bratele mele.

Vorba dulce mult aduce, zice o vorba din popor.

Dupa o zi minunata a urmat o seara …mai putin minunata. Oboseala si-a spus cuvantul. Printesa-detectiv  si razboinicul-stelar au inceput razboi.

Totul a inceput de la un joc nou. Amandoi doreau acelasi lucru in acelasi timp, bineinteles. Cum cearta a culminat cu tipete si urlete, am luat problema in maini degeaba.  Am impus o limita si am ascultat. Nici nu m-au bagat in seama. Imi era din ce in ce mai clar ca ei aud doar bla-bla-bla. Problema lor era mult mai…arzatoare. Atunci am luat obiectul disputei, i-am separat si am impus limita din nou.

Picul a inteles si a acceptat mai usor decat am crezut, pesemne ca nu era atat de interesat de joc, ci mai degraba sa o necajeasca pe Sofia. In schimb Sofiei i-a fost greu. A inceput cu tipete, a continuat cu smiorcaieli. Apoi a devenit rapid o tragedie shakespeariana. Era tarziu, eram si eu obosita, imi era si foame. Intr-o fractiune de secunda eram pregatita sa ii spun:

  • asa iti trbuie daca nu imparti
  • asta se intampla cand va certati
  • nu-l mai vezi daca nu il lasi si pe fratele tau
  • vezi ce se intampla daca nu l-ai lasat si pe Victor cu jocul?
  • lasa nu mai plange, ne jucam maine
  • inceteaza ca iti arat eu tot plans
Foto

Datorita tehnicilor invatate, am tras aer in piept si am reactionat. Era usor sa imi dau seama ca s-a inchis in ea. Era clar ca nu stie cum sa reactioneze sub impulsurile de moment. Era clar ca nu stie cum sa gestioneze situatia, in fond are doar 5 ani si cateva luni. Mai tineti minte ca am vorbit despre cele trei stari: freeze, fight si flight? Ei, puiul meu tocmai intrase in starea de fight. S-a luptat cu toata puterea. Am reusit sa o tin in brate si ne-am adapostit doar noi doua intr-un colt. Acolo a putut sa se elibereze. A plans mult si puternic. Nu renunta la jocul ei. Tot ce am putut face a fost asa:

  • am mentinut contactul vizual cat de mult am putut (initial evita sa ma priveasca)
  • i-am respectat dorinta de a nu o tine im brate (i-am spus ca sunt langa ea daca vrea sa vina la mine; intr-un final s-a aruncat in bratele mele)
  • nu am vorbit prea mult, doar cand simteam ca are nevoie de confirmari
  • am vorbit cu rabdare si blandete
  •  „Stiu ca doreai sa te joci, stiu iubito!” , „Te inteleg.”, E greu sa ai un fratior mai mic”, „Sunt aici, alaturi de tine, puica”, „Sunt aici, esti in bratele mele, esti in siguranta”, „Ai voie sa plangi, iubito”.
  • i-am dat voie sa isi exprime sentimentele (le-a exprimat mai mult non-verbal)
  • i-am impus limita si am ascultat
  • i-am propus sa avem Timp Special

Dupa un asemenea episod, copiii tind sa fie mai linistiti, mai relaxati, casca, se intind. Asa a reactionat si Sofia mea. Am petrecut Timp Special in jur de 10-15 minute, nu mai mult. Apoi a mancat. Apoi s-a jucat putin cu fratele ei si a adormit.

De data asta am rezistat eroic, sunt mandra de mine. De data asta, am spus!! Nu am simtit ca ma doare capul dupa, dar simteam nevoia sa ma descarc si eu. Asa ca am citit un pic dupa ce au adormit cu totii, am frunzarit feisbucul, am infulecat 3 capsuni fara gust.

Asta am facut eu intr-o seara agitata. Sunt curioasa sa aflu cum va relaxati voi, adultii, dupa episoade in care simti ca ai lua-o pe aratura?

PS: Apropo de imbartisari…Mamici din Sibiu, sambata avem intalnire cu Printesa Urbana. Mai multe detalii aici. Ne vedem acolo, se lasa cu imbratisari!

Ana

2 thoughts on “Esti in bratele mele.”

  1. Animalele ne pot învăța multe despre cum se descarcă tensiunile, asta datorită faptului că pe ele le-a învățat SURSA. Gâștele, după o ceartă scurtă, dar destul de violentă cu vreo surată de-a ei, imediat ce disputa încetează, dă puternic din aripi stând pe vărful picioareloe, iar uneori chiar zboară pe distanțe scurte, să scape de energia negativă acumulată în timpul disputei. Totul se petrece firesc, spontan, imediat. Noi oamenii suntem complicați, sau ne-am complicat singuri. Când ne deranjează ceva, de cele mai multe ori nu putem reacționa pentru a ne descărca tensiunile negative, ortrăvurile. Atunci le acumulăm sub formă de frustrări, gunoi băgat sub preș. Acesta va defula cțnd ne este lumea mai dragă, generând alte și alte conflicte.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

