curatenie, Recenzie, sfaturi

O rutina si cativa asi.

De cativa ani am o prietena buna. Atat de buna incat abia ma lasa sa respir. Nu stiu exact cum o cheama, eu o numesc pur si simplu Rutina. Atat de bine ne intelegem incat i-am permis sa plece in concediu de cateva ori pe an, dar se pare ca ii cam place de mine.

Inca de cand am nascut-o pe Sof mi-am spus: copiii adora rutina, asa ca am sa o aplic pe cat de mult posibil. Asa am si facut. Programul de somn este sfant. Mancarea, pe acolo.. Jocul si distractia la fel. Munca si ritualurile zilnice….rutina scrie pe ele. Chiar si concediul il facem mai nou cam in aceeasi perioada a anului.

Imi place rutina dar parca a invadata casa: trezit, pregatit copilul de gradi, pregatit pachetel job, plecat, lucrat, venit acasa, plecat balet/pian/iesit afara la joaca/bicicleta/role, spalat, mancat, somn. Rutina este la ea acasa si noi suntem chiriasi, zau ca asa e! Cateodata ma machiez cu o alta nuanta de maro doar sa sparg rutina. Sau folosesc alta nuanta de rosu la oja . In asta consta extravaganta mea. Sau mananc de la KFC. Well, yeah I’m that vain!

Pana la urma nu e chiar atat de rea rutina asta. Si pentru ca am decis sa ma perfectionez am cautat pe internet solutii (mai bune, mai rapide) de organizare. Si asa am facut o lista rutina pentru activitatea de acasa. Asa, scris negru pe alb, o constientizez, o repet si chiar daca ma abat stiu pe unde am ramas. Va spun eu ca merge…pana acum. Regulile sunt facute sa fie incalcate respectate. 🙂

Eu asta incerc sa fac. Cateodata reusesc sa ma tin de liste si planuri, cateodata prefer sa fac altceva, dar intr-un final tot acolo ajung. Pe langa rutina zilnica si saptamanala mai am si cea lunara.

  • Rutina zilnica: spalat vase, aranjat haine, sters praf, pregatit pachete si haine pentru a doua zi, calcat haine.
  • LUNI: Bucataria este in primul plan. Curatat blat, cuptor si frigider.
  • MARTI: Holul. Aranjat dulapul din hol, sters oglinda. (am ales o activitate mai putin solicitanta pentru ca sunt plecata cu copii la diverse activitati)
  • MIERCURI: Baia este vedeta zilei. Curatat si spalat vana si chiuveta. Aranjat dulapiorul din baie.
  • JOI: Livingul. Aspirat, sters praf, sters televizorul de urme, aranjat jucarii si carti. Curatenie in dormitor.
  • VINERI: Curatenie in balcoane. Noi avem doua, deci munca este dubla. Maturat, spalat pe jos, spalat geamurile, aranjat florile de pe pervaz. Curatenie in camera copiilor.

Cam asa arata programul pe care incerc sa il adopt pe termen lung. Cativa asi in maneca imi usureaza munca. Iata-i:

  • Calcatul nu este una din activitatile preferate. Si pentru ca am primit sa testez o statie de calcat Tefal, si anume Tefal Effectis GV 6720. Am vazut reclama inainte sa primesc produsul. Am fost mai mult decat sceptica, recunosc. Prima impresie: am primit o statie compacta, nu ocupa o jumatate din living, asa cum ma asteptam. Si in plus este intr-un anume fel…chic. Pe scurt, imi place mai  mult decat ma asteptam.

Am amanat cateva zile calcatul cu statia Tefal. pana cand intr-o zi, sotul meu mi-a inmanat un teanc de tricouri. Vazand asta a venit si fii-mia cu inca un teanc. Si uite asa am avut de calcat. Ce mi-a placut din prima, este ca rezervorul este generos – 1,5 litri. Prin urmare nu mai sunt tot la baie cu cescuta dupa apa. Aburul este este vedeta statiei de calcat. Presiunea ridicata de pana la 5 bari ofera un abur puternic, ce patrunde adanc in tesatura. Am calcat tricourile fara a fi nevoita sa le calc si pe partea din spate. Aburul puternic si-a facut treaba. Lista de beneficii continua cu talpa ultragliss, functia anticalcar si zona de stocare a cablului. Ceea ce imi place mie este ca are functie de oprire automata. Adica este o statie perfecta pentru mamicile uituce, ca mine. Aproape de fiecare data uit sa opresc fierul de calcat. Acum nu mai am aceasta problema. Statia tefal Effectis GV 6720 se opreste automat dupa 8 minute. I-am aratat si sotului meu, sa stea linistit dupa sesiunile mele de calcat.

IMAG5420

Eu procedez asa: umplu rezervorul cam 85-90%, ii dau drumul, iar in cele 2 minute cat ii ia sa se pregateasca pentru a fi utilizata imi aduc hainele pentru calcat. Nu conteaza ca am blugi, lenjerie sau tutul Sofiei, statia de calcat face fata. Mai, ce sa mai zic, mie imi place!

Mai multe detalii despre statiile de calcat Tefal gasiti aici. Si da, puteti cumpara orice statie de calcat Tefal iar daca dupa 60 de zile nu sunteti multumiti primit banii inapoi. Boierie, zic! Psssst, va spun eu, nu o mai dati inapoi! 🙂

1.png
Tefal
  • Inspiratia in organizare vine de aici.
  • Gatitul este alta poveste. Mi-am facut temele indeluuung si am achizitionat in sfarsit slow cookerul despre care vorbeam si aici. Acum pun ingredientele, apa, condimentele si gata. Dupa ce venim de la joaca/parc sau din vizita mancarea este gata, ne asteapta calduta. Promit sa revin mai detaliat despre oala minune.

Iar in ceea ce priveste retetele noi nu ma mai avant cu capul inainte. Ma ghidez dupa siteuri de incredere, retete testate. Nu ma mai impresioneaza orice mancare colorata dintr-o revista si mai colorata. Incerc pe cat posibil sa fiu cumpatata si sa gatesc cu ce am prin casa si frigider cel putin o data pe saptamana. Urasc sa arunc mancarea, deci bani.

  • Sotul meu. Daaa, el este atuul meu de suflet. Can am eu treaba, sta el cu copiii. Prin stat inteleg: jucat, hranit, dat cu role, si alte chestii, facut baloane, prins codite si pletute, aranjat tutu sau schimbat scutece pline de…noroc. Iti multumesc.

Cam asa avem „petrecerile” zilnice. Din rutina ne scoate imprevizibilul, cine altcineva. In rest suntem doar noi 4 si rutina noastra.

Intrebare: pro sau contra rutina?

Ana-cea-putin-mai-organizata

Lasă un răspuns

