Eu, Parenting

Mancare organica si bataie.

Cum sa fii un parinte mai bun.

Se pare ca din ce in ce mai multi parinti sunt interesati sa fie parinti mai buni. Cu totii ne dorim asta pentru copiii nostri. Am dat o cautare pe Google, scriind exact cuvintele de mai sus. Am primit 730.000 de articole in 0.84 secunde. Deci? Nu e greu sa afli informatii.

Pe mine ma macina acest subiect de ceva timp si vreau sa il scot la iveala.

Am fost in concediu, am observat, am mancat, m-am linistit, am citit, am dormit, am vazut multe. Hotelul unde am fost cazati este foarte child friendly, prin urmare plin de familii cu copii. Cred ca cel mai mare copil vazut acolo avea 7-8 ani. Copiii socializau peste tot: lift, piscina, plaja, resturant, loc de joaca. Parintii mai putin, dar na…suntem adulti!

Piticul meu este asta: daca ai grija de hrana copilului tau de ce nu ai grija si de sufletelul lui? Adica…

  • „Hai si mananca un pic de supica de pui cu taitei de casa”. Dar in secunda in care nu a mancat tot „Daca nu mananci tot nu primesti clatite si maine plecam acasa. Eu nu iti cumpar supica doar asa…”
  • „Uite ce frumos mananca fetita meaaaa”. Dupa 2-3 linguri, copilul varsa supa. ” Uite ce ai facut, vezi daca esti fetita rea si nu asculti?! Murdaresti rochita asta frumoasa….”
  • „Noi nu mancam chipsuri puiule, te doare burtica. Hai sa mananci un iaurt organic”. Dupa putin timp, „De ce esti magar? Ti-am spus de sute de ori sa nu mai sari in piscina, tu chiar nu esti capabil sa intelegi? Treci in camera.”, zise mama, tragand copilul dupa ea in camera.

Acestea sunt doar cateva exemple.

Intrebarea mea este urmatoarea: de ce e mai usor sa avem grija de un copil bolnav pe dinafara? Daca ii curge sange din nas, nimeni nu mai are timp de cearta. Toti sar si ajuta copilul. Daca urla si tipa, inseamna ca e neascultator…..Ce ar fi sa oferim supa de pui si pentru…suflet? O fi chiar asa de greu? Da, este, va spun eu. Dar merita. Si asta o spun tot eu.

Ce vreau eu sa spun este ca prefer un regim alimetar variat si o inteligenta emotionala bine dezvoltata. Prefer mancarea ok si conectarea, decat mancarea organica si bataia. Prefer sa las deoparte aroma de patchouli si sa culeg corcoduse alaturi de copiii mei. Aleg sa am casa curata, nu impecabila, dar sa acord timp nevoilor copiilor mei: joaca, timp special, conectare. Prefer oricand sa descoperim ceva nou impreuna decat sa sterg praful sau sa aranjez hainele in dulap. Ok, le fac si pe astea, dar nu sunt prioritatea mea. Asa sunt eu, asta nu inseamna ca e bine sau ca e rau. Insemna doar ca asa sunt eu, astea sunt prioritatile mele.

Mananc supa de pui de la 18 ani cand am luat lumea in piept de una singura. Pana atunci am urat supa de pui. Cand am avut nevoie de un pansament pe langa ciocolata mancam supa de pui. Mi-am dat seama ca ajuta: si cand eram racita si cand ma durea sufletul. Asa ca de ceva timp ma specializez in supa de pui pentru sufletul copiilor mei.

Cand o sa vedeti rezultatele? Atunci cand copilul este la facultate si cand da de greu nu ezita sa te sune, atunci cand adolescentul are curaj sa iti spuna ca il/o place pe X, atunci cand copilul tau iti spune te iubesc nu ca pe un automatism, ci pentru ca simte.

Stiti ca este si o carte „Supa de pui pentru suflet?”. Este scrisa de Jack Canfield si Mark Victor Hansen. Am descoperit si un PDF gratuit al cartii pe care il aveti mai jos. Eu l-am luat de aici.

Supa-de-Pui-Pentru-Suflet

Spor la facut si impartasit supa de pui! Si citit.

Ana

4 thoughts on “Mancare organica si bataie.”

  1. As vrea sa zic, dar nu stiu ce! As vrea sa fac, dar nu stiu cum!

    Asa ca, nu zic. Si fac cum pot! Chiar daca mai gresesc!

    Cum vor ei, cum cred eu, cum li mai bine lor!

    Sunt satula de observat alte comportamente, nu foarte ok,si sa le judec, cand de multe ori poate si eu am facut la fel. Asa ca, nu stiu……………….

    Daca gasesti o reteta universala pentru a face bine mereu, care vindeca orice rana(si din copilaria parintelui, rana care se reflecta in modul cum gestioneaza situatiile aparute cu propiul copil), te rog sa dai de stire!

    Pana atunci, ma duc sa pun de-o supa!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Departe de a judeca. Din fericire uneltele Hand in Hand folosite mi-au deschis ochii. Iar Listening Partnership m-a invatat sa nu judec, doar sa ascult. Daca a parut ca o judecata, nu asta am vrut sa fie. Sau poate ca este un semnal de alarma??!! Iar a gresi este in natura noastra. Cine zice ca nu greseste, sa arunce piatra. Daca ai stii cate greseli am facut, si mai fac, dar incerc sa fiu atenta la mine (sa ma musc de limba, sa respir de 2-3 ori). Am invatat sa vad nevoile copilului, nu comportamentul. Dar da, mai fac greseli…
      Reteta universala…pffff nu o mai caut, nu exista! Dar eu incerc sa imbunatatesc reteta mea, atat cat tine de mine si cat pot!

      Apreciază

      1. Eu ma refeream la mine, cu judecatul. In incercarea de ajuta de multe ori unele mamici, ajungeam sa fiu privita ca un exxtraterestru. Asa ca nu mai fac. Nu mai ajut. Daca mi se cere sfat, dau. Daca nu, tac.

        DE multe ori citesc tot felul de articole de parenting, de specialitate si de la mame, si mereu am impresia ca tot ceea ce fac, fac gresit. Ca sunt cea mai rea mama din lume.

        Dar copii tin mereu sa-mi demonstreze ca nu-i nici chiar asa neagra situatia pe cum pare.

        Si mai este o chestie pe care am observat-o: de obicei se simt persoanele care incearca mereu sa faca mai bine. Genul acela de persoane descrise de tine in articol, nici nu cred ca baga in seama astfel de pareri.

        Multumesc pentru gura de informatii si polonicul de cuvinte bune. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      2. Cea mai rea mama din lume?! No way…si da ai dreptate, si eu citesc multe de parentinmg si cateodata am impresia ca tot ce fac e pe dos, atunci stiu sigur ca am nevoie de ei, de copiii mei. Ma asez la nivelul lor, pe jos si ne jucam. Si imi revin! Te imbratisez!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

